کد خبر: ۲۳۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت کنونی کشورو تاثیر شوک جنگ بر بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند.

به گزارش نبض بورس، نیما میرزایی در خصوص شرایط این روزهای بازار و تاثیر بازار سرمایه از تنش های جنگی ،گفت: امید است در شرایطی که در فضای مجازی پر از اخبار مربوط به تنش‌های منطقه‌ای شده، دچار رفتار و تصیمیم احساسی نشد و به نظر می‌رسد بازار در همین هفته به تعادل برسد و از حالت ترس خود خارج شود و از اخبار مربوط به تنش‌های منطقه‌ای فاصله بگیرد. در خصوص قیمت نرخ ارز نیز، در روزهای آتی به تعادل خواهد رسید و بعید به نظر می‌رسد که قیمتی که امروز بازگشایی خواهد شد، در روزهای آتی افزایشی باشد.

بهترین زمان ورود به بازار 

کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر می‌رسد بهترین زمان ورود به بازار، زمانی است که صفوف فروش‌ به صورت یکپارچه جمع شوند و موقعیت مناسبی برای خرید سهام‌های ارزنده است، امروز برخی از تک سهم‌های بزرگ توسط حقوقی‌ها جمع شدند. اما بنظر می‌رسد نباید تصمیم‌گیری عجولانه داشت و در روزهای آتی فرصت خرید بهتری، به ویژه در صندوق‌های سهامی که دامنه نوسان بازتری دارند، بوجود خواهد آمد.

کاهش دامنه نوسان بهترین تصمیم سازمان بورس

وی افزود: به طور طبیعی زمانی که دامنه نوسان محدود می‌شود، فاز هیجانی بازار در نگاه کوتاه‌مدت افزایش خواهد یافت. در مجموع در این روزها، کاهش دامنه نوسان بهترین گزینه‌ای بود که سازمان می‌توانست اتخاذ کند تا از شرایط هیجانی ذهنی معامله‌گران فاصله بگیریم.

میرزایی ادامه داد: تنش‌ها در هفته اخیر ایجاد نشده، بلکه در ماه‌های گذشته شکل گرفته است و مدام شاهد رفتارهای رفت و برگشتی بودیم و اتفاق های اخیر در چارچوب همین تنش‌ها بوده، اما با شدت بیشتر است، باید توجه داشت وارد مرحله بزرگ یا به تعبیر مستقیم‌تر جنگ نشدیم و احتمالا در دامنه تنش‌های ماه های اخیر شاهد زد و خوردهای مقطعی و موردی خواهیم بود.

دلار ۷۰ هزار تومان می شود؟

وی اظهار داشت: در خصوص نرخ ارز به نظر می‌رسد امروز قیمت هیجانی نداشته و شاهد قیمت دلار در محدوده ۶۷ یا ۶۸ هزار تومان باشیم و روزهای آتی مسیر متعادل‌تر ی در پیش خواهد گرفت و ورود به کانال ۷۰ هزار تومان در هفته آینده محتمل به نظر نمی‌رسد و اوج هیجان در روزهای جاری است و در روزهای آینده به طور موقت شاهد افزایش قدرت فروشندگان و تضعیف خریداران باشیم.

توصیه مهم به سهامداران 

کارشناس بازار سرمایه در انتها به صدای بورس تاکید داشت: در شرایط هیجانی و در دل ماجرا بودن، منجر به سود پایدار نخواهد شد، شاید کسانی که اتفاقات را پیش‌بینی کرده بود و خریدار طلا یا مشتقات بودند، در موقعیت فعلی در صورتی که موقعیت فروش داشته باشند بهتر است نسبت به این که تصمیم گرفته و در این نرخ خریداری و در نرخ‌های بالا، سود ذخیره شود. بنظر می‌رسد کالاهایی که نقدشوندگی بالاتری دارند و هیجانی رفتار می‌کنند، موقعیت فروش بهتر ی خواهند داشت و در بازاری که دیرتر به تعادل می‌رسد و مانند بازار سرمایه که واکنش منفی داشته است، در روزهای آتی و در فرصت مناسب در سهام ارزنده اقدام به خرید رفتار معقولانه، کم ریسک و پرسودی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار